tisdag 8 juli 2008

Jag längtar efter min barndoms somrar

Jag vet inte riktigt hur jag upplever vädret just nu. Första veckan i maj gick jag omkring i bikini och då hade jag gjort det till och från någon vecka. Vad som hände sen har jag verkligen funderat på. Sen dess har jag hunnit ha långkalsonger många gånger för att inte frysa ihjäl då man cyklar iväg.

Självklart ser man hur vädret gör sina ytterligheter mycket mer denna sommar med kraftiga åskoväder, tromber, skyfall, enorm hetta, kyla och snöfall. I natt var det 3 plusgrader och det är högsommar, det är juli månad. Jag har insett att klimatförändringarna beror på miljöförstöring. Jag har också insett att min barndoms somrar kommer jag inte att få uppleva igen.

Så man kan säga att "april väder" finns nästan varje månad, att det är sol, varmt och torrt i början av sommaren det händer till och med i januari, augustiregn går inte att lita på, inte heller höst i september då det kan det ju vara subtropisk värme och inte snömånaden oktober får inte heller behålla sin snö, den kan komma först i januari.

Ja hur stannar man världen på en kort stund, rensar upp och skapar nytt tänk, gör allt miljövänligt och börjar om igen för att se om jordens klimat kan repa sig?

Inga kommentarer: