söndag 13 juli 2008

Det ramlar manna från himlen

Mina överlevnads strategier blev inte riktigt som jag tänkt .. jag blev sen och fick ta plan B istället för jag skulle inte hinna med bussen.

Så jag cyklade runt Långhed, Hässja som blir exakt 9 km, rakt in i ett oväder som kom jätte snabbt. Då jag såg molnen som närmade sig då började jag ana oråd. Blixtarna kom närmare och till slut blixtrade och small det samtidigt, om och om igen. Jag kände inte igen molnen, dom var enorma, svarta och tjocka och såg ut att ha ett eget våldsamt inre liv. Jag kan säga jag cyklade det fortaste jag kunde på 18:de växeln för jag var livrädd. Då jag kom hem hade sonen tagit bilen och börjat leta efter mig för han vet hur rädd jag är för åskan. Lyckligtvis så kom han alldeles strax åter.

Jag fick kasta mig i bilen ganska snabbt då jag var sen till arbetet och lämna den orädde sonen i kaoset. Det gick en liten stund sen kom hans första MMS på pingisbollarna. Och när då Expressen och Aftonbladet plötsligt har det som en stor nyhet på nätet då börjar man ana att något är riktigt riktigt fel. Jag hade alltså inte inbillat mig fär när man är rädd då blir allt så uppförstorat. Övriga bilder han tog kan du se här nedan. Jag avslutar med min morgon film där man kan ana hur det var och se hur det blev .. och det är den 12 juli 2008.















Foto: Robin Norberg


Så här skriver Expressen
Så här skriver Aftonbladet


6 kommentarer:

Anonym sa...

Shit i helvete, vilka grejer!

Anonym sa...

det där var inte att leka med...hoppas du inte fick allt för många i huvudet..

Anonym sa...

Hjälmtvång i Hälsingland...

Allvarligt - hur gick det med bilen?

Kaka sa...

Man funderar ..

Jag tänkte när jag såg det enorma molnet, nu kommer en tornado! För jag fick inte ihop i huvudet det jag såg, det var helt okänt för mig.

Inför det okända är man liten.

solo2 sa...

Kanon att du filmade det oxå..
Tur att man inte är golfare för då trodde man väl att man hamnat i himlen eller Sveriges bolltätaste bana..
Solo2

Kaka sa...

He he .. ja det var ju en annan syn på saken!!