onsdag 24 december 2008

En God Jul önskar jag dig



Jag vill Önska Er alla en riktigt
God Jul!

.. hoppas ni inte dödar varandra, ni som tänker göra det behöver inte läsa längre, ni är redan döda så det tjänar ingenting till, stendöda.

Ni övriga vildar, ovildar, vänner såsom ovänner ni kan också dra dit pepparn växer så vi kan umgås och skåla in julen för i år hänger inga sockar i granen, den har tippat och ska snart nyktra till och kläs. Denna jul sprider sitt budskap "du som är viktig sluter jag mina armar omkring".

Och alla ni andra ni som älskar livet lika mycket som jag, sluta plåga er, livet har aldrig älskat er!

Men framför allt vill jag säga .. mycket, så mycket att jag blev stum.

Jag skojade bara. Jag mena .. ni trodde väl inte på att jag blev stum eller att jag skojade?

Till mor säger jag det är underbart att du är här. Dina omsorger förtjänar jag. Likaså du mina, för din tid blev för kort, du har mycket ogjort.

Till far säger jag, det aldrig försent. Hör ni det, ni som misströstar, jag väntade i 46 år och nu ska vi fira vår fösta jul ihop.

Till lilla svarta säger jag, aj aj. Farligt farligt!! Ringklockan har ringt för många gånger. Min oro är ditt levebröd.

Till Bubbsen säger jag, nu ska vi brottas, på vårt sätt.

Till lilla och storas andra hälft säger jag, släpp in kärleken i ditt hjärta. Försonas med dig själv, du är redan förlåten, du gjorde aldrig fel.

Till du som var en gång min bästa vän, till du som sprang framför och bakom alltjämt, du som frågade "vilken pelarasp", vem kunde veta att livet inte alltid vill det vi vill. Vem kunde veta att det fanns ett slut. Du må vara klok och rädd om dig. Jag oroar mig ibland och just idag saknar jag din trygghet.

Till alla andra knull säger jag, tyvärr blev det inga fler barn, men barn är bara till besvär när man ska knulla. Och alla ni andra kan fortsätta att knulla hela julhelgen, ni har två bonusdagar. Jag håller tummarna att det går bra!

Till kära M i lilla Malmö säger jag, ska vi flyga? Ja det var en fråga .. Sen sänder jag en stooor varm kram.

Sen säger jag till alltings slut och alltings början vilken saga. Jag tänker på den och ryser ibland. Och sagan slutade sååå gott, allting gott.

Till mina arbetskollegor säger jag Well done!! Nu hurrar vi snart in ett nytt år och ger järnet. Undra om jag också måste börja bege mig.

Till Mamma Mu, du har alltid varit klok, du gjorde ett bra val, jag önskar dig lycka till. Du är saknad. Kram.

Till mormor o M, er önskar jag verkligen en God Jul.

Till grannen säger jag skjut mig inte i helgen, vänta till nästa.

Och till nästa granne, sluta sköta er själva och skita i andra.

Och till min tredje säger jag vad vore livet utan all moral, helst när man ligger på plussidan, he he .. (Dom har inte läst bloggen).

Till A vill jag säga, tack för alla dina omsorger, din vänlighet. Nu ska du se till att bli frisk snart.

Och sen till alla små kära systrar i landet i norr, vi gör om middagen snart! Jag hoppas vekligen att ni har det gott. Jag tänker ofta på er och saknar er i massor.

Likaså till mina gamla kollegor, vi kämpade bra i många, långa år. Tidens tand börjar ta ut sin rätt. Men vykorten kommer än och ni är fortfarande två. Det låter gott.

Till min rallykung, spotta i nävarna och gör allt som jag skulle ha gjort!! Det är dags att gifta bort dig!

Till mostrar och morbröder säger jag bara jag älskar min barndom. Det var ni som skapade den och här har ni resultatet. Jag hoppas Moster Märta att du är fin i jultunikan jag skickade.

Till mina trogna och icke trogna bloggläsare, Jag är bäst! Tro inget annat eller .. Tack för att ni finns!

Och till det nya säger ingenting, jag är stum av förundran, av hopp och glädje. Jag måste säga jag har väntat allt för länge. Nu är det min tur, absolut min tur, ni övriga kan ställa er i kön, längst bak. Jag lovar att jag är en egoist och tänker vara det länge .. Alla som tänker förhindra detta, kliv åt sidan eller så gör jag det.

Men som sagt var om jag glömt någon viktig så säg till så kanske jag hinner rädda dig undan juldöden, den är skoningslös.

.. till er alla som mig berör !



2 kommentarer:

Anonym sa...

Har sidan dött? Tack för julhälsningen! Men vi i Skåne ligger ju alltid före (har med avståndet till ekvatorn att göra?) så jag önskar kära Kaka & Co ett GOTT NYTT ÅR och minns samtidigt förra cyber-nyårsfirandet!!

Kaka sa...

Nej den är helt levande, tror jag?
Tack för din hälsning, kaka & co hälsar detsamma.