tisdag 18 augusti 2009

Anledningen till pådraget i sängen och missen av karnevalståget

Så här var det ..

Alla som bor här vet ju vad Stormässa är och att den absolut är värd ett besök. Till saken hör att jag arbetade på dagen, åkte hem och somnade, försov mig och lyckades med nöd och näppe ta mig till Stormässa på parken i Alfta 21.00 på kvällen ..

Mmm .. det regnade och åter regnade och jag blev bara segare och segare men trots det var det stenkul. Upplevde någon slags gemenskap med alla övriga vinglande personer som för länge sen slutat prata och som stod ihoptryckta under några kvadratmeter tak och delade 80% Rysk vodka för då behövde int ejag heller prata.

På frågan när börjar Sigge Hill spela var det någon underfyndig som påstod att uppträdandet redan hade varit. Väldigt najs tänkte jag. Undrade just var jag var då? Eller så hördes han inte nu när himlen nu öppnat sig och vräkte ned.

Jag tänkte det är bäst att testa kålsoppan så jag gick dit. Där stod min underbara granne som är en sjujävla man till och skjuta och som har stor respekt med sig. Han kan man lita på i alla väder. Det sa jag till honom samtidigt som en välsmakande varm kålsoppa rann utför strupen min. Det måste bero på honom att ingen vågar sig till husen omkring oss eftersom vi äro förskonade från inbrott.

Sen insåg jag att det var dags och leta mig min skjuts och självklart hamnade vi i dörren på Maxim för en nattpizza. Sen åkte vi land och rike, jag vet inte hur många riken vi passerade men många var dom. Jag vet inte hur många som klev in i bilen och som vi lämnade på olika skogsadresser innan jag började skymta silutten av mitt hem. Då var klockan ca 3.

Sen vaknade jag ..

När klockan var ca 14-15 tiden började skriva ett sms i sängen för ett massutskick till mina underbara vänner, min stora J, pappsen och pappsens Roland fick också vara med på ett hörn. Det sms tog mig säkert en timma innan det var klart och det var trots allt ett tecken på överlevnad som jag inte förstod då..

.. "Inte nog med att jag ligger i sängen med den svåraste huvudvärken (var på Stormässa igår) man någonsin kan ha (ligger uppspikad mot huvudändens vägg) och har kalvat sen 8 tiden på morgonen och är alltså döendes så går vår fina sol och möter det gräsligaste åskmoln precis ovanför min säng (alla som känner mig vet att sen jag blev Långhedsbo är jag vettskrämd åskan) och det säger brak så nu ligger jag bara och väntar på Hallelulja .. japp .. samtidigt som jag missar det underbara karnevalståget i Alfta som sen Team Hannas körslag ska kora ett vinnande ekipage ur" ..

Det gick en stund så ringde pappa ..
-Vad har du för sjukdom?
Ja tänkte jag .. ljuga eller tala sanning?

Dagen blev kväll och ingenting blev bättre. Till slut var jag tvungen och inse att jag faktiskt var sjuk och var det redan innan jag gick ut på lördagen. Tänk att det ska vara så svårt att fatta.

Så nu mina herrar som kommenterat bloggens Ölandsbild här har ni "Mitt liv" .. he he.

Inga kommentarer: