fredag 14 augusti 2009

Jag kommer att smyga in

Snart, om en liten stund så måste jag bege mig till ett ställe som jag skulle varit på för länge sen. Jag har försämrad syn sen många år tillbaka. Jag fick glasögon -03 men som jag tydligen har förträngt av den enkla anledningen att man blir instängd i en bur när man har dom på.

Idag ska jag pröva ut terminalglasögon så att jag åtminstone kan sköta mitt arbete. Sen ska jag snällt fråga om det möjligen med alla mina konstiga synfel möjligen finns en chans att jag kan ha linser.

Under mörkerkörande hem igår så såg jag ingenting. Muskelaturen i ena ögat pga mitt synfel har blivit så slapp så den orkar inte hålla ögat på rätt ställe så ögonen kan inte fokusera, alla konturer försvinner. Jag börjar bli vinögd. Och jag i min tur är ju så envis innan jag erkänner men igår fick jag allt lov att kapitulera.

Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: