fredag 14 augusti 2009

En överraksning väntade mig

Ramlade in på jobbet i den hastighet som jag alltid har då jag passerar dörren oavsett om den är stängd eller öppen. Ser i ögonvrån smörgåstårta .. ahh.
Nyfiket gluttar in hos chefen då dörren står öppen och frågar ..

- Är det någon som fyller år ?
- Näe, tittar hon upp på mig förvånat ..
- Aaaa säger jag, då vet jag. Det är P fnissar jag överförtjust och rusar vidare.

Så här är det ..
Varje kväll P och jag arbetar ihop är vi hungriga och vi drömmar om stora smörgåstårtor och räksmörgåsar. Så var det även igår kväll. Ibland blir fantasin verklighet för då tar jag bilen på min 30 minuters rast och likt en rymdraket ilar jag ned på ICA och handlar så att vi resten av kvällen får sitta och rapa proppmätta.

Jag rusar in i trafikrummen och letar upp P som ler sitt allra största leende och säger ..

- Det är inte som du tror, det är en förlovningspresent, vi har väntat på dig och du måste börja först
- En förlovningspresent ?!?! Till lilla mig ?!
- Ja just DU
- Du är alldeles för snäääll säger jag
- Det är blommor också
- Ohhh .. vad kan jag säga, tusen TACK!!

Överväldigad så kramas jag länge och mycket. Vilka kollegor man har.

Inga kommentarer: