onsdag 20 augusti 2008

Min första redigerade film

Tänk äntligen ..

Alla finurliga redigeringsprogram har bara satt grillrer i mitt huvud och jag har gett upp. Och idag fanns lösningen mycket närmare än vad jag någonsin trott. Det fanns ju på Adobe Photoshop .. den jag laddar in alla mina filmer och bilder på innan jag placerar dom vidare, skit enkelt !!

Världen öppnar sig ... tra la la la





Men .. någonting är fel. Min klippta film är perfekt innan den laddas in här och sen blir den kajko.

Tydligen måste jag exprimentera mer ..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man göra film i Photoshop? Är det Elemnts du har då? På Windows finns ju MovieMaker också fast jag har inte provat den. Mitt absolut bästa tips är att invstera 250 kronor i att uppgradera QuickTime till Pro. Enklare kan det inte bli! Sedan kan du ladda upp filmen till Vimeo.com och sedan bädda in den på din blogg. Deras videokvalitet är mycket bättre än om du laddar upp direkt till Blogger...

Kaka sa...

Du kanske skulle komma och visa mig .. !!

Det låter väldigt enkelt och jag borde faktiskt göra ett försök.

Men jag ska pröva en annan länk först och se om jag inte kan instrueras i den.

Hav tålamod gott folk, inklusive hon själv ;))

Anonym sa...

Det var ett kreativt sätt att använda Photoshop på..
Undrar om mina reprokollegor har upptäckt dessa möjligheter :-)

Lyssna på akajos, Quicktime PRO kan hantera de här filmerna på ett enkelt sätt.

Kaka sa...

Jag lyder, jag lyder ..