måndag 11 augusti 2008

Perssons Pack är en del av alla under


Film J.P.

Ikväll tar vi över stan ..

En av sångerna heter “Ikväll tar vi över stan” och inleder “Diamanter”. Och det är en låt som bär Per Perssons signum i alla delar. Lätt lågmäld. Visa, tidlös rock och country i harmoni. Utanförskap, kärlek och småstadsromantik från Bollnäs. En bitterljuv låt om pojken som kärar ned sig i flickan från de fina kvarteren.

.. "För det här det är den enda jag äger
en gitarr och en mikrofon
men jag känner mig rikast i världen
när nån säger: Persson, det är dags att gå på
Ja, när jag får skrika de orden jag skrev ner
genom hundra tusen watt
så att alla kan höra i mörkret
just det här som jag ville få sagt”

Ja, ikväll tar vi över stan
Från Renbron till Schenströmsplan
och om det inte passar herrn
se då till att ha dörren stängd
Ikväll, ja ikväll tar vi över stan” ..

Diamanter ska jag köpa .. sen ska herr Persson få singera den, sen kanske jag ger bort den till någon jag tycker väldigt mycket om.

Inga kommentarer: