tisdag 7 oktober 2014

Jag är på fruktansvärt dåligt humör idag


Ovanstående är min morgontemp. 

Vaknar av att min fina intensivvårdspatient Flora har bajsat men tyvärr i sin fjäderdräkt igen. Badar rumpan med handskar för att inte smittas av något. Inser att detta inte är hållbart och att hon inte kommer att repa sig. Nu har hon slagsida och säkert Marek (hönsförlamning). Jag håller på och disskutera med mig själv om det är jag som ska hålla i yxan. Tyvärr finns bara jag här. Jag har aldrig dödat ett djur förutom småkryp. Känner stort obehag inför detta.

Lavendel står utanfär och jamar. Släpper in henne och känner på lång väg att hon stinker skit. Tittar ned på verandan som är full med hönsdynga och det är inte konstigt då hönsen älskar att vara nära husfolket. Efter nattens regnande så är det en enda smet där ute. Går ut imin tunna nattskjorta och det är 6,2 grader varmt ute. Står där i 45 minuter och spolar hela verandan ren med vatten. Varenda planka och inser att ingångarna måste hängnas för. Tyvärr är jag ensam och fixar inte det just nu. Idag får hönsen hålla sig i hönsgården då det regnar och rått ute.

Ringer min man och beklagar mig och jag upplever som vanligt att alla har skygglappar på sig och vill helst inte se eller höra något om någonting. På frågan pom de är lyckliga och har det bra så svarar han jaaa. Tårarna rinner. Här står jag och ser till att de har mat och har det bra där hemma men omtanken tillbaka den är vilsen. Då är måttet rågat och jag hälsar att jag är upptagen till helgen så han kan istäållet bege sig ut på lite trevligheter så att han får sitt nöjeslystmäte tillgodosett. Jag är riktigt elak idag.

Sen är jag så trött och förvånad över hur två grupper på facebook, den ena som heter Alfta och den andra som heter Edsbyn-Alfta fått stänga. Dels för en get som blivit stulen och uppäten och som slutade med att större delen av befolkningen i Alfta anser att hela AlftaQuren flyktingar är skykdiga. En skrev är det en och några stycken som ätit upp den där geten så är alla 200 flyktingar skyldiga. Och i detta har då några personer tagit emot dödshot fär att de försvarar utsatta och oskyldiga människor. I den andra gruppen så har den stängts för att människor inte kan bete sig i det offentliga rummet. Jag måste säga att jag är chockad hur det kan bli så här.

I övrigt på facebook får man inte försvara utsatta människor, framförallt inte flyktingar. Folk går till attack mot en om man inte kan erkänna att flyktingar är en börda för det svenska folkhemmet. Många menar på att det är flyktingarna som står för all kriminalitet, våld och hot. Deförstörvårkultur. Jag förstår inte hur människor blivit. Ingen bygger något på kunskap utan bara farhågor. En del så envisa att de till och med mordhotar människor omde inte tycker som dem.

Jag är trött på allt trams i denna skitvärld. En del människor har tappat förmågan att öppna sitt hjärta. Världen har blivit hård och kall.Demokratin bryts sönder och många är inte långt ifrån IS beteende fast i en mildare grad. Hur ska detta sluta??

Hur ska min dag sluta? Jag måste laga mat idag.Dessutom äta den innan jag svimmar av utmattning. Jag måste hugga huvudet av mitt älsklingsdjur. Sen ska jag begrava henne. Nu gråter jag. Jag måste bygga barikader på verandan så att hönsen inte tar sig dit mer. Jag måste bada katten. Jag måste diska som inte är gjort sen Bubbas gjorde det i söndags.Jag måste handtvätta allt jag lagt i blöt i söndags. Jag måste hitta en avbitare för tvättlinan så att jag kan ta den biten som blivit över sen linan satts upp ute på verandan. Jag behöver göra ett klädsträck i storrummet då det regnar ute. Sen får jag väl fundera på om jag ska be min man om ursäkt. Just nu känns det som om att jag bör avstå att vara med människor som är lyckligt självgoda och som gärna berättar om det. Jag lever inte på den planeten just nu och har inte gjort det sen helvetet började i mars.

Nu ska jag ligga här och böla ur mig ilskan och sen ska jag fortsätta böla mig igenom den här skitdagen som gud har gett mig. Tack så mycket!! Det är väl så, jag förtjänar ingenting annat. Jag har mig själv att skylla att jag ens föddes på den här skitjorden. Misslyckad, usel och otroligt dum.

Inga kommentarer: