torsdag 16 oktober 2014

Läkarbesök på onkologen

Sov hela resan ned till Sundsvalls sjukhus. Kom in på onkologen vid 9 tiden för att börja med att få en ny picc line insatt men då jag fortfarande har feber så ville sjuksköterskan inte sätta in den. Hamnade i en skön säng. 

Läkaren kom vid 10.30 och vi hade ett bra samtal. Han ordinerade en ny CRP och vätskedropp då jag är uttorkad. Han föreslog inläggning men jag tackade nej då CRP visade sig vara helt normal och likaså blodbilden som togs på VC i förrgår. Det märkliga är att blodbilden och CRP är bra trots att jag haft feber i snart 3 veckor och stundtals mått så dålig att jag har haft svårt att vara uppe på benen. 

Min läkare tror att min kropp inte tål Taxotere. Min kropp ska nu få vila till nästa vecka och han ska fundera på om jag ska få tillbaka FEC eller en lägre dos Taxotere. Sov långa stunder och vid 14 tiden hade vätskedroppet gått in. 

Jag och Johan åkte hem med uppmaningen att om jag har feber imorgon ska jag bege mig till Örnsköldsvik sjukhus för inläggning. Jag vet att jag kommer att ha feber imorgon och jag vet att jag inte kommer att lägga in mig då både CRP och blodbild är bra. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Styrkekramar från mig till dig <3

Kaka sa...

Jag tar alla ... Dom är guld värda!! Tack fina du!