fredag 17 oktober 2014

Cytostatikaplanering

Onkologen har ringt och nu är nästa veckas cytostatikaplanering är klar men inte vilken sort det blir.

Torsdag 23/10 kl 09.00 läkarbesök. Där kommer min läkare att informera om vilket cytostatika läkarna har beslutat om på en tidigare planeringsrond under veckan.

Torsdag 23/10 kl 13.00 insättning av Picc-line.

Vårdhotellet över natten.

Fredag 24/10 kl 09.00 cytostatika.

Jag hoppas verkligen jag slipper Taxotere som säkert är mycket bra för den som klarar av den men min kropp gör inte det. Jag har upplevt mig förgiftad och haft återkommande nära döden upplevelser. Ibland när jag varit ensam i Hälsingland somnat har jag inte vetat om jag kommer att vakna igen. Jag ljuger inte. Det är precis så jag känner det. Det har varit ett rent helvete och en kamp utan dess like. Vem kunde tro att man skulle bli så sjuk.

Nu ska jag njuta av att gå omkring i huset, se solen utanför, kanske sätta mig ute i solstrålarna och släppa ut de små liven i den kalla och friska luften. Ikväll kommer mina fina bonusbarn för en vecka och då blir det full fart i huset.

Inga kommentarer: