onsdag 15 oktober 2014

Smärtor, feber och till bristningsgränsen orleslös

Onkologen har avstyrt cytostatikabehandling imorgon. Jag kommer ändå att få min picc line insatt i överarmen och sen träffa min läkare. Det kan vara så att min kropp inte tål Taxotere. Jag ska kanske få en annan sort efter att kroppen fått återhämta sig. Sen om jag orkar allt imorgpn vet jag inte.

Vaknar vid 7, temp 37,2 och intog febernedsättande då febern stiger då jag kliver upp och då kommer smärtorna i skelettet. Fick i mig två tekoppar och lite vatten.

Började drömma om varmkorv. Tog mig ur sängen vid 11 och klädde.på.mig med darrande ben. Då man är så hungrig att hela kroppen skriker men matlusten finns inte då måste man ändå äta.

Åkte på ica och släpande ben gick jag igenom butiken och hittade korv till slut. Åkte hem. Kokade makaroner och värmde korven. Satt mig och åt.  Det smakade ingenting.

Helt utmattad gick jag i säng. Sov till tre och vaknar badandes i svett. Temp närmare 38 grader och enveten smärta i benpipor. Tar igen smärtstillande och febernedsättande.

Tar nig ned för trappen och hittar Prociva blåbär. Hamnar i soffan där jag fortfarande ligger. Jag hoppas min man kommer hem snart. Jag längtar efter hemmagjort potarismos.

Har börjat få kramp i vaderna. Det känns som jag sprungit några.mil otränad. Dom är så ömtåliga. Man smyger ned benen på golvet. De stackars hönsen sitter instängda i en ladugård som jag inte ens orkar gå till.

Blodprover igår var bra. Det saknades infektionsvärden och trombocyter. Det blir väl nya prover imorgon.

Jag kan inte förstå hur illa det blivit. Jag orkar inte ens vara uppe längre. Det är så otroligt tyst och ensamt här. Jag är så ledsen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kärlek Kärlek och ännu mer kärlek <3

Kaka sa...

Massor med kärlek !!!