tisdag 1 april 2008

En hälsning till dig i Thailand

Fick sms om din närvaro och att du skulle in på internet imorgon. Trodde ett tag att du var uppslukad av jorden och jag blev faktiskt lite orolig. Man vet ju aldrig vart man ska börja leta.
Här är snön strax borta, troligtvis helt hos dig. Temperaturen har ökat, det är inte längre kallt. Hela gården är som en sjö.. DET ÄR VÅR på riktigt. Natt temp ligger omkring nollan el plus och ca 6-10 plusgrader på dagen. Solen gassar sitt vackraste leende just nu.

Bara en påminnelse.. Kom du ihåg att gratta din käre .. ?

Och du se nu till att ställa om klockan för här är det sommartid, så du inte missar tåget hem.
Sen får du inte komma hem om du är äckligt brun eller har gift dig för du kommer väl ihåg att jag ville bli bjuden innan bröllopet. Sen hoppas vi på alla presenter som vi önskat oss. Har du tur kanske jag kan putsa dina fönster i gengäld. Såg du grimasen? Hoppas dina sista dagar går åt till ångest över hemresa och att tiden gått för fort. Jag menar hoppas du haft det gott och är utvilad för det behövde du.

Ja vad säger man då..

Välkommen hem när du nu kommer och du ska väl börja arbeta snart .. hehe

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjenare gumman. jag har rest runt lite i thailand bland annat khao lak och ao nang sa jag har stoppat ner telefon. men jag lever och mar bra. ehh har ingen flickvan for tillfallet sa nagot giftermal ar inte att tala om. just nu regnar det som tusan sa jag smog mig in pa ett internet cafe. solbrand ar jag val inte, alla sena partynatter tar pa krafterna, ehh jag kliver upp vid 14 00 pa eftermiddagarna. men jag har ruskigt roligt. tji hoooo ses snart kram gumman

Kaka sa...

Men men men ..
Du förvånar mig. Du har väl ALDRIG varit en party människa.. !