söndag 13 april 2008

Jag älskar Hopkins

Jag såg The Human Stain på ettan el tvåan igår kväll. Skamfläcken borde vara den rätta tolkningen.

Jag gillar Anthony Hopkins, jag gillar då han är djup, då han står och tänker. Att titta in i dom ögonen och förstå hur han tänker säger att han är en mkt bra skådespelare. Han tolkar sinnesstämningar som berör på djupet. Han är en av mina favoriter. I den här filmen spelar han mot Nicole Kidman hon med sitt oskuldsfulla ansikte. Hon är också en fantastisk skådespelare. När man sätter ihop dom här två så kan filmen inte bli annat än bra.

Det var en film om kärlek, vänskap, svek , förlust och kvinnoförtryck men det är också en film om att gå och bära på hemligheter och livslögner. Dom kommer ikapp en, förr eller senare. Den var enkel och mycket bra.

Inga kommentarer: