torsdag 3 april 2008

Mina drömmar är hemliga men ack så spännande

Jag kom hem från jobbet och kastat i mig maten till den totalt vrålande magen. Efter en snabb hälsning till alla de små lade jag mig försiktigt uppe på täcket någon gång vid 20 tiden bara för att slumra en stund.

Så kom den befriande sömnen, den mjuka och varma, drömmarna passerade, började om eller startade något nytt men alltid samma ämne. Jag skulle tro att jag letar i sömnen, min säng är jorden där allt utspelas. Drömmarna är vekliga, dom talar till mig och jag lyssnar. Jag varken gråter eller skrattar, jag studerar ytan, jag följer med den längtan som driver mig framåt. Jag känner en oerhörd värme.

Öppnar ena ögat, allt är kolsvart, smyger mig sakta upp, någon vill in och någon vill ut. Luften är inte kall men väldigt fuktig, ögat skådar dimma. Det är natt, klockan är två. Skyndar mig i säng igen, kryper ned under det varma täcket. Sömnen kommer direkt. Fortsätter drömma mina underbara drömmar. Vaknar och klockan är tidig morgon och hela jag är utvilad.

Inga kommentarer: