torsdag 8 maj 2014

Afrikas blå lilja, en kärleksblomma som nu blir en symbol för kärlek

Under vårt APT idag så hämtar min chef in ett stort blomsterpaket och vänder sig mot mig. Hjärtat börjar bulta. Hon säger att min kollegor vet om att jag är sjuk och att de tillsammans vill ge mig denna fina blomma som heter Afrikas blå lilja för att på detta sätt ge omtanke och stöd på vägen. Då hon berättar att blommans namn betyder kärlek och blomma, en kärleksblomma så brast det totalt för mig. Jag blev oerhört berörd av den kraft jag kände när så många människor bryr sig och visar sitt deltagande. Blomman är så vacker. Det var länge sen jag kände mig så fri och lycklig. Jag säger Tack till alla mina fina och omtänksamma kollegor som med stort mod lyssnar in all smärta, stöttar och tröstar. Jag har fått så många kramar att jag inte längre kan räkna dem och det bästa av allt är att man gråter med mig, inte bredvid mig.

Inga kommentarer: