tisdag 24 juni 2008

Filosoferar som en stor filosof

Ligger och filosoferar i sängen mellan sömn, nattpass och cykelturer vad jag ska göra i sommar .. ?
Hälsinge Sommar 2008, 112 fullspäckade sidor med ideér.


I år är tidningen riktigt tjock ..



Underbara Hälsingland.



Det här är riktigt intressant.






Väl värt att pröva för den stressade..



Det är något speciellt med Grillnatta på en måndagkväll i Bollnäs.




Slåtterdagen i Långhed ..




Mycket oknytt här ..




Och dessutom björn och varg ..




Allas älskade ostkiosk ..




Mygg va e de .. ? Man kom ju från Norrland ..




Albertina och Skärså fikeläge är en upplevelse av stora mått ..
tiden liksom stannar.




Gruvgården i Woxna har jag aldrig prövat och det ska jag ..




Stormässa i Alfta är ett måste .. men tyvärr faller den in på samma dag som tuppgalningen. Så jag måste göra ett val. På sista raden kan du läsa om Sveriges största surströmmingsskiva ishallen i Alfta (förut världens största) som infaller den 16/8, du som gillar suringen kan inte missa detta.




Frelugas nya Trädgårdsscen.




Han kommer .. japp!
Tomas Andersson Wij ..




Rockwekeend i Kilafors ..
Ps/ Kilafors Herrgård har slagit på stort, ofattbart stort, hotelltåg från Sthlm.




Fick en grym längtan till Mellanfjärden ..




Orhalla i Orbaden ..
Lite för kommersiellt i min smak.




Koboltgruvan i Loos ska jag till ..




Och så lilla Långhed ..



Om du inte har röntgensyn så står det så här ..
  • 25 juni Sommarcafé öppnar i bygdegården, öppet onsd- sönd 14:00-22:00
  • 25/6 - 10/8 Fredagar Tacokcällar bygdegården
  • 5 juli Gammeldags slåtter vid bygdegården kl 11:00
  • 29 aug Kolarkväll vid Hökens smedja, milan tänds kl 19:00, kolbullar och musik
  • 6 sept Höstmarknad med kvalitet kl 10:00 - 15:00, boka bord 0271-13165
Och till slut, man får säkert inte fota av så här, men jag gör det ändå.

Inga kommentarer: