måndag 16 juni 2008

Någon gång ska det vara första gången

Jag kan säga att mina ben vara rätt så möra igår när jag kom fram till målet (hade kraftig motvind hela vägen). Så möra att när det går tungt skulle jag lika gärna kunna landa ute på åkern. En så kallad "flying trip" utför diket och upp på andra sidan. Jag har haft många fantasier om denna skräck, o vad skulle jag säga till omgivningen .. Oj då ! kanske .. Styrkan hinner inte repa sig.

Under natten förvånades jag över hur benen faktiskt börjat strama ordentligt, musklerna är stenhårda. På morgonen hade jag så ont (ej lemmen, märk väl ej lemmen) att jag var tvungen att smörja liniment över hela benen innan jag lämnade arbetet för att orka cykla hem med mina trasiga lemmar .. och faktiskt var det riktigt skööönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varma bad...

Kaka sa...

Tack för tipset..
Det svider i min ömma muskler och ett varmt bad att krypa ned i skulle vara underbart.