söndag 29 juni 2008

A wonderful day

Vaknar efter några timmars sömn ..
inte hemma, inte direkt borta.
Är fortfarande trött efter nattvak.
Har ett jätte jobb framför mig ..

Börjar med att utforska min plågoande.
Du undrar kanske vem det är.
Den där wow:iga grejen.
Jag har slösat timmar de sista dygnen på att
få klockan stor (tyvärr det går inte),
klockan synlig i aktivitetsfältet (tyvärr det går inte)
m.m.

Jag lyckas ändå komma så långt att jag loggas in på
min blogg, jag kommer till inlägg, jag skriver ett,
jag lägger till ett foto, jag publicerar .. sen händer
inget mer .. inge mer .. inge mer ..
Helt bortkastad tid!!

Någon som jag verkligen hatar det är ..
när jag inte kan, när det inte blir som jag vill.
Jag ramlar tillbaka till skolåldern,
då jag allt för ofta ställde mig upp i klassrummet och gallskrek ::..
"Jag kan inte" !!

Jag blir så oerhört utmattad av att utforska
när det inte leder till något.
Idag har jag varit så arg på den där mojengen,
att det är tur att den inte åkte ut genom takluckan.

Två klick tar det med den gamla att ta en bra bild el film,
oavsett om det är 2 megapixel, denna tar det 34 klick med hjälp av en hammare
för att få fram ett skit foto med 5 megapixlar.
Jag biter ihop tänderna så hårt att de kommer att krossas.

Jag har pratat med den, jag har höjt rösten,
jag har frågat snällt om den vill leva ..
Jag har haft flash back av en filmsnutt hela dagen
som jag så väl kommer ihåg, det gör säkert du med.
.. den utspelar sig på ett amerikanskt kontor där
mannen blir så förbannad på all teknisk utrustning
att han rensar kontoret på utrustning,
i soptunnan med skiten !!

Jag har varit mycket nära att få ett utbrott
värre än det. Helst när jag insåg ikväll att jag
åt en gång senast igår och blodsockret började hamna
på många minus och jag hade fortfarande ingen mat
i närheten utan bara en massa flyttkartonger
framför ögonen ..

Tur man har sonen närvarande med sinnesnärvaron intakt.

Inga kommentarer: