torsdag 12 juni 2008

Hjärnförvirring när semestern tar slut


Mitt underbara liv.


En lyckad dag ..
Skickat eldgafflar åt höger och vänster ...
HELA DAGEN !


"jag ber en bön

snälla körkort

ring och säg

- det var bara en mardröm

- jag har aldrig lämnat dig
du kan kliva in i bilen nu"


Grrr .. låter klent!


Nu ska du få höra ..
Besiktningstiden som skickades ut för flera månader sen och som skulle ske på morgonen försökte jag ändra i början av veckan. Jag tänkte det är väl ingen sak. Det finns ju flera månader att välja på. Glöm det. Körförbud från 1 juli. Varför sattes tiden på den sista månaden av besiktningsperioden vid min första besiktning av bilen?? Tidigaste besiktningsdag den 8 juli, jag valde 9 juli, för då får jag ju köra ;) och innan dess ska jag plocka ned månen.

He he .. det var det klenaste skratt jag haft.


Sen den där hemska stormen vi kom hem till efter 16 timmar resa från Skåne söndag natt kl 04.00 ..
Resulterade i efter några timmar ett gräsligt brak och ett utblåst träd på en 15 meter som går från skogen, över träd, vilandes över husvagnen och det lilla huset på prärien.. och det fantastiska är att det finns inga synliga skador. Men trädet ska jag lyfta bort??

Lilla jag ?? ...... ? tittar på mina överarmar .. :O

Och dom som kan hjälpa mig måste hämtas med bil bara för dom sparar pengar för alla sin j-a utlandsresor ..
Stående uttrycket är
- Ställt av bilen! Ska uttryckas med släpig röst och viss skyll dig själv!

Och den roliga ska iväg på sin nästa utlandsresa om några dagar i 3 veckor och då ska jag ta bussen från mitt arbete på morgonen, efter ha arbetat natt 10 timmar, åka till Edsbyn, sköta och utfodra djuren, varannan dag, och sen ta bussen till Alfta, för att sen cykla hem och sova innan nästa pass börjar på kvällen då jag ska cykla till Alfta, åka buss till h-vetet, o sen arbeta igen 10 timmar ...

Undrens tid är inte förbi !!


Visar tänderna .. (ingen ser mig)


Hört ifrån skogen..

"kukjävlarsatanshelvete var fan ä du"
"tänk att björn int våg se fram till meg"
"o fäna dom kommer säkert o slå bena å se"
"vem ska ja döda"
"husvagnsdragande kvinna mördade staten"
"ja har redan mosat dig gud D E T V E T D U VÄL"
"killit åt hon, int ens ståckholma fatt va e ä"
"näe nu jävlar"
"å hur i hälvete gick de till"
"om folk sluta gick o dog kanske jag fick kör bil"
"torpedmoserskan"
"en haj går väl för faan int omkring på en jävla gat jävel"
"varför blev ja int drakflygare"
"ja ska lägg me i bakhåll för björn"

Och nu är jag körkortslös och SNART billös också..

Psykbrytet är mkt nära!!


Jag behöver handla,

jag behöver åka åt Knåda med alla j-a gräsklippare - motorsåg - röjsåg,
jag behöver åka på Granngården,
jag behöver städa ur lgh som vi haft sen 3 år innan den sista juni och köra hem alla möbler,
jag behöver åka med bilen till Volvo och laga den .. innan besiktning,
jag behöver, jag behöver, jag behöver osv..


Har du hört talas om lamdasonden? (som jag just lagade för 3000 riksdaler för en månad sen).
Den lampan är envis .. ska ringa Volvo nu!

Och idag är min SEMESTER SLUT ..


Det regnar, vad är regnkläder ??

Jag cyklar väl naken då och tar på mig kläderna på bussen !!

Grattis kaka !! Du har just vunnit en cykeltur med husvagnen till ditt arbete i natt och alla andra ställen och alla andra nätter, även till Volvo, bilen ryms inne i husvagnen, och du kan stanna efter vägen och vila, laga lite mat, du har ju i alla fall tak över huvudet, innan du når Bollnäs, Alfta, Edsbyn och lilla Långhed...

Undra om jag ska gå i säng?



3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det var ett kult coolt inlägg.

Anonym sa...

Stackars Kaka! Men det är som vi säger i Skåne: "Inte nog med att det går utför - det är fan-ta-mig uppförsbacke också"! Du får se det positiva i allt. En starkare och mer konditionstränad Kaka än på länge far fram i skogarna....björnarna flyr när hon komemr farande på sin röda cykel.... :-) / Mats

Kaka sa...

Ja tänk vad synd det är om mig för jämnan :O)

Ni kan väl komma o hälsa på, så ska vi såga ut skogen, gå på björn safari, klippa gräs, laga bilen, flytta möbler, besikta ..

Det var väl ett BRA FÖRSLAG!

Ps/ jag är hemma nu, 14 timmar tog det mot för normala 11 .))