onsdag 12 november 2008

Bara vara i min egen bara närvaro

Om fem minuter, märk väl, om fem minuter ska jag lägga mig i soffan framför den varma goa braskaminen och bara vara, bara njuta, bara se på tv (händer en gång på 1000 år), bara vifta på tårna, bara tömma hela skallen på skit, bara klappa katten, bara fisa och rapa, bara ingenting göra, jo .. kanske bara bada ett lååångt bad. Jag är ledig ända till imorgon eftermiddag, märk väl eftermiddag (och allt jag ska göra innan dess vågar jag inte ens tänka på för då blir det bara en massa MÅSTEN). Jag minns inte när jag var ledig sist. En rynka mellan ögonbrynen säger mig att någonstans sviktar minnet. Men en sak vet jag.

Jag saknar ljuset, jag saknar cykelturerna, jag saknar sommaren ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och, jag saknar dig :-)

Vila, det är dig väl unt.
Sen blir det väl full fart igen kan jag tro..

Kaka sa...

Det är kärlek det ..