tisdag 4 november 2008

Överraskad, glad och stolt


Jag kommer uppför backen på väg hem efter en lång dag, mörkret har lagt sig för länge sen, bromsar in vid brevlådan och ser något sticka upp i ljuset från strålkastarna. Direkt jag kliver ur bilen känner jag på mig att i den rullen som sticker upp finns något som kommer att göra mig väldigt överraskad, glad och stolt och jag vet också av någon underlig anledning vem det är ifrån. Såna här stunder tänker man "vad har man riktiga vänner till" ..




Sagan om kakan av H C Barregren
som kommer att få en hedersplats i mitt hem.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kors! Den förtjänar nästan en (k)ram, hehe...

Kaka sa...

.. den ska få en jätte fin ram och en hedersplats och Du ska få en stor, varm, lååång av en liten .. he he!

Bruno sa...

Roligt skriven, men jag vet inte riktigt hur den var tänkt. Kanske skulle sagan vara litet gåtfull. Eller kunde den förstås av den som ägde en utelämnad pusselbit?