onsdag 26 november 2008

Livet är en fitta


.. på en pinne eller !?!

Egentligen borde man kunna vaccinera sig mot det!?! Du undrar vad? Ja vad?


Vaknar 1,5 timma försent:::::::..... iiiiiiiiiiii
(trots att jag säkert hade behövt sova till imorgon) Vem uppfann tiden ????? Någon måste stå till svars ... (jag lovar jag ska leta upp någon som till slut står till svars för alla min förtkörningar). Gud bevare mig väl, torkar bort svettpärlorna i pannan.

Ja ja ... frågan går inte lösa nu men frågan är ska jag hetsa upp mig nu och få ett
vansinnesutbrott, kasta mig i bilen naken med gummistövlarna på så jag inte fryser om fötterna, lägga in trean på gården, ställa upp bilen å passera grindstolparna på 7000 varv, klappa turbon höra den "spinna", i ögonvrån se "grannen som gått den hårda skolan" spotta ut snusen och höra ekot springa ikapp mig "Näe nu jävlar", inse innan korset att det inte går bromsa för att på nytt passera i sidled, för att sen börja svettas och se framför mig min vansinnesfärden till arbetet beskriven imorgon på första sidan i dagstidningen (lokala dagstidningen, Expressen ... och innan imorgon, alltså ikväll ett stort reportage i CNN) som beskriver "den nakna kvinnan vansinnesfärd" med alla nermejade renar,

gulp
!

och en del fotgängare samt annat skrot & fordon som prejades av vägen ..
(jag har ju ansökt om en egen fil hos staten, Rembrandt eller vad han nu heter men han "får ju aldrig tummen ur arslet")

Det där var plan
A, jag har en plan B också ..

Jag sitter här och dricker en kopp kaffe, fnissar, är lycklig, vild och galen, inser att jag missade smittskyddsdoktorn med en timme som informerar om smittskyddet i länet och Sverige du fria .. (nu gled det iväg igen), men det allra viktigaste har jag inte missat än, så jag hinner, så jag hinner,

Jag hinner .... var beredd !!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså, du har fått tillbaka körkortet nu ;-)

Kaka sa...

Fick tillbaka det? Jag fick kohandla in i det sista, det var en svår resa..

http://kakaskaka.blogspot.com/2008/06/kossa-mu.html