tisdag 25 november 2008

Nu jävlar jäser det i bloggvärlden och Gert klappar händerna


Tänk att en hel värld (bloggvärld) har under en kort tid inför FIX FM`s Blogg SM, varje minut, tvångsmässigt med en kokande hjärna som snart jäser över plockat fram sitt allra största ego, jag trodde jag skulle klara mig men tyvärr inte .. läs kommentaren.

Jag fnissar åt mig, åt vi, åt bloggarna som sitter vid sina datorer, i sina små kammare, vid sina dammiga skrivbord, på tåget med sin bärbara och försöker vara men som faktiskt lägger ned otroligt med energi på sånt som kan verka vara "boll shit" men som många gånger är något helt annat, något fantastiskt. Vi lämnar ut oss själva på gott och ont, vi delar kunskap, vi delar erfarenheter, vi växer och faller, vi reser oss igen, vi delar skratt - sorg - drömmar, vi kommer till insikt, vi bjuder publiken på sanningar och osanningar, vi är starka samhälls debattörer ..

Länge leve Bloggvärlden ::::...

Men vem vann egentligen på denna tävling? Vem fick mest uppmärksamhet? Jag tycker RIX FM var underfyndiga som kom på denna genialiska idée. Jag ser Gert framför mig som klappar händerna (han till och med visar huggtänderna) Titti lite mer avvaktande och Roger som med sin ärliga klarsynthet glatt kommenterar vilken otrolig reklam de fått .. och Glocalnet hänger med som en parasit ..


Inga kommentarer: