måndag 24 november 2008

Prisad svartkonst tack vare mannen bakom den


Mats Andersson, Baldernaes MC Bollnäs med sin häftiga, hemmabyggda, otypade Harley Davidson Chopper. Lacken är ny för året, ett läckert pirat motiv, tidigare hade den eldflammor. Måste säga att jag beundrar den nya lacken med de dova färgerna på blank svart botten och det utmanande motivet liksom bygget, precis som jag en gång i tiden beundrade mannen som faktiskt var min en stund.


Det finns ett härligt reportage om hojen och Mats i julnumret
Allt om MC, nr 12 2008.


Gamla lacken, motorrevyn 2006.


Nya lacken, motorrevyn 2008.


Mats har tagit hem första pris, 2006 och 2008 på Motorrevyn i Bollnäs samt utställning i Kilafors och Edsbyn i sommar. Det var välförtjänta priser bakom ett fantastiskt bygge.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du den mannen är inte mycket att ha... det kan jag försäkra.

Anonym sa...

Han är nog det bästa som någonsin hänt mig iaf;O)
Det kan jag försäkra..och säkert fler med mig!
Kramisar...

Kaka sa...

.. nu blev det i alla fall balans på kommentarsfronten :)) Kaka kram!!