tisdag 10 februari 2009

Arbete, utbildning, planer och mina osmorda hjärnceller


Vi testade en ny E-utbildning som håller vad den lovar. Självklart i den stora huvudstaden Stockholm. Dagen blev bra förutom att jag höll på att missa tåget hem. Ja, jag missade ju tåget in så varför skulle jag lyckas bättre med hemresan. Kanske för att man gör inte om samma misstag två gånger. Hur gick det till denna gång? Enkelt förklarat så säger fadern på morgonen,

-Lämna allt bagage du inte behöver i bilen så hämtar jag dig då dagen är slut och kör dig till T-Centralen. Vilken tid ska jag hämta dig?

-Typ 15:40.

Ok jag litar på honom, han håller alltid tiden med vågar jag lita på mig själv då jag alltid är sen? Dagen flyter på och jag inser att vi kommer faktiskt att bli sena. Eftersom min kära fars nya hobby är att sms och bryta ned hela sin mobil i molekyler så skickar jag ett sms till honom om att komma 10 minuter senare och jag får ett svar med ett ja. Vad händer? Jag kommer ut 15:50 men ser varken fader eller bil. Funderar i 2 minuter och inser att något är fel, riktigt fel. Jag bläddrar snabbt igenom mobilens utkorg och läser snabbt siffrorna 16:50. Oj .. (hur lyckades jag med det?).

Ringer fadern och ber honom kasta sig i bilen med bagaget och köra direkt till T-centralen under tiden jag skaffar fram en taxi snabbt som ögat. Jag tror vi kommer fram samtidigt. Jag minns snart inte en enda gång då jag jag gick lugnt genom T-Centralen tänker jag medan jag rusar genom salarna till tåget som sår och pustar då jag kommer fram.

Hinner tänka en del på vägen hem men hittar inte kraft till mina strategier.

Inga kommentarer: