torsdag 26 februari 2009

Jag försöker envist med barndomsminnen

Jag vet att virusinfektionen som pågått och pågår detta vinterhalvår är mycket envis men det är jag med och därför ger jag människor verktyg för att kunna hantera och lindra sin sjukdom.

Jag vet också att jag har en envis förkylning med feber för femtioelfte gången denna vinter men med min envishet tänker jag ta död på den.

Idag på apoteket hittade jag en burk Vicks. Som liten smorde alltid mamma bröstet och ryggen med Vicks och sen fick man en liten klick vid näshålen som gjorde andningsvägarna friska. Så jag upplever barndomsminnen idag.

Sen kör jag med C-vitamin i stora doser. Askorbinsyra som finns på kryddhyllan i affären är ren C-vitamin och det pulvret blandar jag med vatten och dricker (1 kryddmått askorbinsyra i lite vatten x 8 per dygn, gärna stötdos i början, alltså 3 kryddmått vid första glaset och sen normal dos 5 ggr till under dagen). Askorbinsyra har också surgörande effekt på urinen och är febernedsättande.

Jag dricker blodapelsinjuice med fruktkött, pressar citron och apelsiner, äter kiwi i mängder under tiden som mitt huvud är som en tjock värkande klump, mitt bröst likaså, hostan märkbart svidande och mitt hopp illa däran samtidigt som jag är (nästan) säker att ett under ska ske innan imorgon då nästa arbetspass startar.

Du har väl hört talas om sjuknärvaro .... ?

Inga kommentarer: