tisdag 17 februari 2009

Ikväll blir det ös på Röda Bonden med Madame Neruda m.fl.


Madame Neruda




Mattias




Jimmy




Vi kom på middag ett par timmar innan de började. Vi fick uppleva ett musiktävling där Jimmy, Mattias och Tuva (tror jag hon heter) underhöll oss med deras underbara musik och det var väldigt trevligt. Kan bara säga att vi kom bland de absolut sämsta och då hade vi gjort vårt allra bästa. Min mobil skötte sig och ljudet är godkänt men inte bra.














CC mark och trädgård, urkassa musiktävlingsdeltagare.






Om jag någon gång kunde lära mig vad folk heter men antingen är det Holm el så är det Rogga som underhåller i källaren och dessutom spelade han med Madame Neruda hela kvällen.






Smaken ska jag tala tyst om.






Som grupp är Madame Neruda förträfflig. Det bara flyter på. Dom är karismatiska alla tre och deras musik går rakt in i hjärtat. Jimmy är stark med sin fiol och Mattias med sin röst. Tempot är högt och musiken välspelad. Det är bara väldigt tråkigt att min mobil inte är gjord för denna höga volym. Man kan ana i alla fall hur bra de spelar. Och i verkligheten är det mer än underbart att se och höra dom uppträda ..













En talande film "huvudvärk kan komma plötsligt" eller något liknande (för mycket sömn och för lite öl eller var det tvärtom). Jag gick vid midnatt för att plåga Eliiis en stund.


2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=8SMorJXe5l4

Kaka sa...

He he ..