torsdag 19 februari 2009

Omtanken var god och jag överlevde


Dagarna efter mina försök att rädda ett utbildningstillfälle och få fram ett riktigt bra utbildningsmaterial som resulterade i några sömnlösa nätter och när jag då kom på jobbet idag totalt håglös med käpp i handen och ledsyn och innan jag ens har nått fram till min arbetsplats så ser jag i ögonvrån och hör min goa fnittrande kollega som kvittrar:

-Tack för en underbar utbildning igår, men "lilla gumman" vad trött du ska vara, se jag har gjort i ordning till dig både C-vitamin och Bamyl med koffein .. Se så drick nu "lilla gumman" så fixar vi dagen tillsammans.

Sen förflöt resten av dagen i ungefär samma gråa dis med olika brickor med allehanda dryck ..


2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, det är inte bra att jobba så där. Du kommer snart behöva uppsöka en skjuksyster om du håller åpå så...

Kaka sa...

Hm ! ..
Vart jag än ser så ser ja syrror
i n k l u s i v e mig.

Förstår inte att människor har en övertro på sjukvården .. ??

T.o.m med doktorer blir sjuka, går i väggen av trötthet och blir hjälplööösa ..

Jag vet vad jag behöver och behöver uppsöka, det är ditt SKAFFERI!