fredag 13 februari 2009

Min underbara morgon

Har du också vaknat idag? Jag med, men det dröjde en stund innan jag vek ut benen från den varma sänghalmen..

Jag låg först och tänkte, det är ju min lyckodag idag. Försökte känna om det kändes annorlunda, försökte förnimma lycka. Det enda jag kände var en bultande huvudvärk. Så tänkte jag, det är lika bra jag ligger kvar en stund, jag ska ju ändå bara arbeta ikväll. Fortsätter mitt envisa tänkande på att det är min lyckodag. Jag fantiserar om vad som ska hända. Hur min riddare rider in genom .. och .. mmm ..

Någonting gnager i arslet. Nej! jag har inte mask och inget annat där heller. Och det är ett envist gnagande i min skalle. Huvudvärk, ja just det. Kommer på att jag missade min middag igår. Det var länge sen. Jag har varit jätte noga (inte för min skull men för min nära så dom inte tror jag är helt vansinnig). Ja ja, maten ligger så fint i sina matlådor som jag missade ta med mig igår pga den då mycket spännande morgonen. Så jag fick köpa en sallad av cateringfirman som springer benen runt våra dataplatser.

Så kommer jag på det, det måste vara den där räkningen jag fick från Fortum igår som utlöser huvudvärken. Till saken hör att jag behövde inte betala i januari för jag hade betalat för mycket. Nu kom det en räkning igår som det står 4739 :- på och som ska vara inbetald innan 12 mars. Dom kan ju slänga sig i väggen!! Jag ska ha ett långt snack med dom. Strax!

Men sen kommer känslan av lycka på riktigt. Jag får ett brev som väcker mina innersta tankar, orden får mig att känna, någon sätter ord på det jag inte kan förmedla. Jag blir rörd och lycklig. Där står det:

"Om du flyttar kommer du att ta med dig all din kärlek och all fin energi och den kommer att slå rot där du väljer att stanna. Och likadant med jobbet. Du kommer att ta med dig det som är bra och lämna det som är dåligt"

Mitt hopp vaknar. Orden kommer från en vän som jag delar en djup vänskap med.

Vad var det jag sa? Det är ju min lyckodag idag.

2 kommentarer:

akajos sa...

Man får det men ber om här i livet :-)

Kaka sa...

Det var någon som sa det en gång ..