torsdag 19 mars 2009

Alla pratar om kärlek och jag kan inte vara sämre

Det är underbart att prata om kärlek. En av våra viktigaste drivkrafter. Den som kan förflytta berg. Det har då åtminstone jag gjort ( i mina drömmar flyttade jag Skule berget en aning och vann 2 mil), sen finns det många berg kvar att flytta och många mil att vinna, med det gör inget. För jag är förlorad i honom (jag kan bygga om den geografiska kartan) om så vill.

"När jag ser honom stå framför mig förvånas jag åter igen över hur det blev så rätt. Det är nånting med hans hår eller var det hans ögon eller hans generösa leende eller kanske rent av hans varma hand men troligtvis hans stora själ. Det är just i den stunden jag skattar livet som högst. Fortfarande förstår jag inte hur det gick till.

Jag kan smygtitta på honom och bara se. För mig är han vacker. Jag känner en enorm frihet i hans närvaro. Han låter mig vara det, precis som jag är. På natten kan jag smyga upp bakom hans rygg och borra in mig i hans nacke, för att känna på hans lena hud eller så har han redan gjort det på mig. Då bruka jag ligga vaken en stund för att bara minnas och inta förnimmelserna av den enorma lycka som jag känner. Men det allra bästa är att somna på den varma trygga bädd som hans öppna famn och bröst är .. "


Efter att ha skrivit av sig så vaknar jag sakta till verkligheten och drar en djup suck, samtidigt som jag minns att just nu eller för 5 minuter sen skulle jag vara på badhuset (mitt ständigt enfaldiga krig mot tiden).

Inga kommentarer: