onsdag 25 mars 2009

Mitt dåliga samvete gnager i mig samtidigt som kamp lusten väller över mig

Vaknar riktigt tidigt, faktiskt utvilad för en gångs skull. Den bästa stunden på morgonen ligger framför mina fötter. Tystnad, kaffe, rena tankar som präntas ned i min blogg.

Slocknade igår kväll på tolv röda. Missade t. o. m. (tänk att man ska måsta leta i en förkortningslista) min älskade J godnatt hälsning. Ute har svinen dansat i natt, jag menade det har varit svinkallt, si så där minus 20. Nu skiner solen i sin fulla kraft och temperaturen vandrar beslutsamt upp. Det kommer att bli en underbar dag.

Det trillar in ett sms från papps i Sthlm .. "myggfritt idag". Jag fnissar när jag ser honom framför mig med sitt nya intresse att s m s :a

Min dåliga samvete gnager i mig då jag dag efter dag missar min blogg. Jag vill, jag vill, jag vill .. s k r i v a!! För orden saknas inte, ej heller lusten men tiden har blivit mig en ofattbar motståndare. Medan andra går omkring bekymmerslöst med skjortan bak och fram så piskas jag att följa flödet med ett ton skrot i vägen. Lite orättvist.

Jag läser förstrött om människor och tänker hur i h-vete är de funtade. Men så kommer jag på att jag är också en människa. Jag får inte riktigt ihop det. Paradoxen av allas fåfänga får mig att le mitt mest kamparlust leende. Det gnisslar i tänderna då maskineriet ovanför startar.

"Jag svettas inte ens efter ett fys pass på 50 min" ..
Ja jag är född "bonnjänta" och jag har tamme f-n inte hört dummare. När människan tror sig stå över de fysiska lagarna, då det sunda och normala byts ut och ska konstrueras om för att man tror att man blir en bättre människa det är då vi får denna patetiska värld. Stackars kvinnor med sina lager av skal. Man får gräva djupt för att hitta den underbara själ som faktiskt finns där innanför någonstans.

"det är något konstigt i halsen, dr visste inte vad det var, det kommer små vita klumpar, det är svullet" ..
Vet inte en människa idag vad en förkylning är?

"febern vill inte gå över, den kom för 5 timmar sen, jag knaprar tabletter men den vill inte sjunka" ..
Det är vilseledande skithus reklam på tv:n. Lär folk vad feber är och hur bra den är att ha då man är infekterad och avdramatisera den övertro som finns på tabl och skapa istället en respekt för mediciner.

Så där jag, nu har jag avreagerat mig en stund men fortfarande gnager det i mig om den grandiosa självbild som en del tror sig ha och jag tror garanterat att dom manipulerat sig själva så till den grad att dom inte minns vem dom egentligen var.

Deras bloggar är ett enda stort skrytinferno för att skaffa sig det man saknar inom sig. Man visar upp en färdigkonstruerad bild av ett tidlöst samhälle där hela ens tillvaro är en enda perfekt idyll. Jag undrar var skiten finns och jag lider med dom när de fysiska lagarna tar över och dom tvingas att vara mänskliga, att lida, att känna.

Stackars alla psykologer. Det här är en ny variant av genmanipulation.

Inga kommentarer: