torsdag 12 mars 2009

Jag vet inte vilket krig jag utkämpar men stort är det i alla fall



"Mina inre demoner spökar för mig och ställer till oreda. Jag önskar jag hade kraft att stå emot men jag förmår inte. Det gör mig till en billig själ och en visdom rikare. Jag fattar okloka beslut och ångrar mig en stund senare. Jag letar nya halmstrån i min förtvivlan som jag tror ska vara lösningen på något som jag inte vet vad det är. Min ambivalens är så stor att jag kan vara säker på att jag har ändrat uppfattning inom en kort stund .. "

3 kommentarer:

akajos sa...

Det låter bra. Du är i förändringstidet. Det är vår i Kakas liv :-)

Bruno sa...

Vem yttrade detta? Mona Sahlin kanske, det har ju skrivits en del om hennes litet vacklande inställning till Lars Ohly. "Jag fattar okloka beslut och ..." Eller är det Maud Olofsson eller möjligen någon dig mer närstående?

Kaka sa...

Mina herrar, tack!