torsdag 26 mars 2009

Plötsligt känns det som om jag vore där och jag minns precis hur det var

På väg hem från arbetet hör jag henne säga på radion ..

.. Under Kilafors Rockweekend sommaren 2008 spelade bandet Bloodbound från Bollnäs. Regnet som strilat ned upphörde just innan dom började uppträda. Här kan du höra dom live från den spelningen ..





.. tänk att jag minns det som det var igår, alla förberedelser, våra första pinaler ihop, campingen, luften som var fuktigt varm, det var högsommar, regnet som strilade ned, de höga förväntningarna, spänningen som låg i luften, det våta gräset, håret som lockade sig av regnet, regnkappan som gjorde sitt, människorna var fria och lyckliga, vi var nyförälskade, hand i hand traskade vi rakt in i hjärtat på en underbar rockweekend, jag minns min J ..


Om mindre än 4 månader är det dags igen och lusten vaknar igen ..


Inga kommentarer: