torsdag 12 mars 2009

Det allra bästa som hände idag

Jag hittade en nyckel, en väldigt gammal nyckel som jag tappat någon gång förra året. Jag blev förvånad över hur jag kunnat glömma den. Det var så enkelt och befriande att få den tillbaka.

Hur det gick till att tappa den kan vara svårt att beskriva samtidigt som jag förstår det nu. Helt plötsligt blev allt så uppenbart. Jag hittade mig själv igen, orden som jag längtat så länge efter att få säga kom plötsligt av sig själv och jag fick ord tillbaka som berörde mer än allting annat.

Hur har jag kunnat vara så blind? Den nyckeln tänker jag nu dela så att jag inte tappar bort den igen. Jag ber dig vårda den ömt, det gjorde inte jag.

I natt har min själ sinnesro.

5 kommentarer:

akajos sa...

Vad bra!

Anonym sa...

Mycket trevlig blogg! Men vad annars kan man förvänta sig av en hälsing! :)
Du är numera listad i min BlogLovin

Kaka sa...

Det är ju så att bloggandet och vänner ger insikter ..

Tack Klatuu! det glädjer mig ..

Anonym sa...

Insiktens förnimmelse
Ger sinnet ro
Hjärtat badar i kärlek!

Nyckeln till den
Är Du
Min älskade!


MVH Gladiatan

Kaka sa...

Klok du!