söndag 15 mars 2009

Är du nöjd, det är inte jag!

Den där Melodifestivalen ..





Pappa sa något riktigt klokt igår,

-Abba ! Dom har hållit i över 37 år.

Jag satt och tänkte på det igår kväll. Idag röstar man för stunden. Det finns ingen professionalitet i valen längre. Det är bara det som behagar för stunden.

Då Ugglas höll på att vinna då fick jag nog. Hennes röst och melodi är vacker men ska vi verkligen skicka den melodin på Eurovision Song Contest?

Nu blev det inte hon ..
Istället blev det en förklädd tiger i balklänning hämtad från sagovärlden, kanske inte riktigt så, hon har i alla fall gåvor med sina stämband.

Jag höll på EMD. Jag tippade att "Baby Goodbay" skulle bli en radio hit och det har den blivit. Deras melodi fastnar, den är fräsch, dom är unga och har en lång musikkarriär framför sig och ett mycket bra uppträdande.

Trist ..


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nädu, rätt låt vann :-)

Kaka sa...

Ok då .. men bara för att du sa det.