torsdag 12 mars 2009

Har du min nyckel?


Efter en orolig nattsömn med demonerna härjande i alla skrymslen och vrår vaknar jag trött och tom i huvudet (förtvivlan). Utanför gassar vårsolen med sitt stora hjärta och strålarna når ända in i mitt lilla hus långt in i de snöklädda skogarna i det underbara landet Hälsingland (trygghet) ..

Efter att ha funderat och funderat samt ytterligare funderat så har jag inte kommit fram till något vettigt (ambivalens). Jag kokar mig en kopp kaffe, varmt gott morgonkaffe medan jag funderar på vad det är som gör livet så plågsamt (smärta). Jag sätter mig med min kära dator för att försöka få ihop det jag vill säga (lust), det som sitter fast, det som inte kommer ut, som pockar på men inte finner ord (munkavle) ..

Det är som att slå upp en morgonblaska i min lilla dator och läsa om hon med demonerna (insikt) .. en gång till, ja l ä s a ..

Jag blir glad för att någon bryr sig (omtanke), jag tackar för kommentarer (stöd), jag blir glad för att jag gjort en vän glad (kärlek), jag blir förvånad över att jag inte vet det jag borde veta samtidigt som andra vet (naken), jag blir tårögd när jag läser de jag redan vet men det jag tror att inte andra vet (beröras). Det är ju fantastiskt !! En annan människa kan förklara hur enkelt som helst det som sker, den sanna verkligheten som jag inte tror finns (klarsynt).

Då kvarstår frågan vad är det som tynger mig, var är kärleken till livet, det spontana, var är skrattet, var är lusten, nyfikenheten, drivkraften, vad är det som gör mig så sad?

Under loppet av några korta minutrar så hinner jag se, känna, beröra det som tynger mig samtidigt som jag hinner förnimma det fantastiskt underbara .. sen låses dörren igen. Pang Bom!! Och precis där, kom jag på det ... Jag är låst i negativt tillstånd.

Var är nyckeln ... ja just det, jag kom på det, jag behöver en nyckel så att dörren kan låsas upp till mitt inre, så att själen kan andas frihet, så att jag kan skratta igen.

Var är nyckeln ????

4 kommentarer:

akajos sa...

Nyckeln sitter i dörren!

Kaka sa...

Snälla, varför ser jag den inte?

Anonym sa...

Nyckeln är tydligen inte din att vrida om.
När tiden är mogen kommer låset att öppnas.
Tills dess "Carpe diem"!!!

En öra räcker långt
En kram lite till
Kom ihåg att en vän är inte långt borta.

Så jag hör dig och sänder en kram med dagens strålande sol.

Mu på dig!!

Kaka sa...

Jag försöker förmå mig att veta vem du är.

Den kramen och det örat ska jag nog låna ibland ..

Tack!