tisdag 3 mars 2009

Aerosmith "Crazy" passar mig och min dag






"Tre kvinnor, en födelsedag, 3 mars binder oss samman, alla med sin egen historia, kanske är ödets vägnar. Den historien är så mycket större än en liten födelsedag. Mina tankar vandrar till er, till det som varit, till åren som gick, till nu och till det som komma skall"

Idag firar jag min födelsedag ensam och det skulle jag inte ha gjort om det inte var för den underbara fest vi har planerat hos pappa i Stockholm den 7/3 och en kanon middag för vänner i Långhed på skärtorsdag så att Långfredagen blir extra lång under angling.



  • Min kära J sänder en kärlekshälsning till m i g : : : : . . . .


  • Sen kommer ett jätte gosigt sms från min kollega P ..

  • Och så kommer det ett från min kollega och chef M som fyllde år igår. Både hon och Mamma Mu slåss om den dagen och dom fanns i mina tankar hela dagen.

  • Hittar ett mail från A i Robertsfors som jag skrattar gott åt där det står:

GRATTIS!

på födelsedagen (hmmmm……visst var det trettiosju, minnet sviker en gammal kvinna J )

Visst är det väl märkligt – åren går men ”ungdomen” består.

Fast ibland kan man känna sig som sjuttio (när man har haft en helkväll ute).

Och ibland känner man sig som sjutton (när sambon dyker upp med bara en handduk runt höften).

Nåväl, hoppas din dag blir bra.


  • Hittar även ett till mail från A-C i Vännäs som värmer:
Stort grattis på födelsedagen!!

Hoppas du får en bra dag.
Kram/A


  • Så ringer C och grattar efter E:4 an någonstans .. och har massor att berätta.

  • Hajensonen ringer från Luleå och grattar sin hajmor, berättar att han inga hörlurar önskar utan en BÖRS.

  • Papps och Roland ringer och önskar Grattis .. över sin omelett.

  • Bums grattar mig på min 25 års dag !!!!! Wow .. Sen dyker det upp små intressanta förslag, vi får se vad det blir av det.

  • Hittar ett sms från M & H i Hässja som önskar Grattis, hoppas de läser svaret de fick.

  • Alfta trädgård kommer med dessa, dom var bara enorma, jag blev jätte glad .. från min älskade J.







  • Min nästan "svärmor", jag vill kalla henne svärmor, rara och omtänksamma M från Jämtland, ringer och jag grattar henne såsom hon grattar mig .. :) Hon blev glad för tulpanerna som går i rosa och lila.

  • Mina rara grannar U och S skickar sitt första sms någonsin där det står:
Hipp hipp hurra på födelsedagen.
Vi är glad att du finns


  • Min efterlängtade Mamma Mu i Kilafors dyker upp på MSN och berättar om sin fantastiska present, en spikmatta, som hon fick igår på sin födelsedag! Sen säger hon:
Du är ju fortfarande på "honeymoonstadiet" .. jag läser din blogg med stort intresse!
Din J kan skatta sig lycklig!



  • Rally M i Vännäs grattar ..

  • Och precis innan jag somnar kommer ett sista grattis från A och K i Holmsveden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, Hajjen!

Kaka sa...

Smack ! snart din tur ..

akajos sa...

Grattis på 25-årsdagen!!!

Kaka sa...

Äntligen någon som
förstod mig .. !

Näe egentligen inte, skalet har ingen betydelse, rikedomen är istället en inre mognad.

.. och den är underbar, man får vara hur galen som helst.

Anonym sa...

Grattis på dig vackra varelse!

Kram/Spiderman