torsdag 25 september 2014

Idag börjar kanske helvetet

Detta gar vi planerat under läkarbesök idag, Har nu fått FEC cytostatikabehandling vid tre tillfällen som verkat under 9 veckor. Idag är det halvlek och jag övergår till Taxotere som jag ska få 3 omgångar av och det blir också en verkningstid på 9 veckor. Problemet med Taxotere är kraftigt ökad risk för svikt på benmärgen med ökade smärtor i skelett och risk för feber. Varje febertillstånd kräver att jag kontaktar sjukvården direkt. Om dessa biverkningar slår till innebär det att jag inte kommer att kunna vara uppe som tidigare och med en ökad oro om jag klarar av detta helt ensam. Jag har idag fått välja om jag vill skjuta på behandlingen en vecka men då det är 18 mil till onkologen så valde jag att ta behandling idag. Nu ska vi förbereda hemma med ved inomhus, mat till djuren och mig på ett lättåtkomligt sätt och sen finns alltid 112 att ringa om jag inte fixar bilkörning till Bollnäs eller Sundsvall själv. 

Inga kommentarer: