tisdag 2 september 2014

Thaimat och surströmming har jag snöat in på

Att reta sina smaklökar har varit svårt sen cytostatikabehandlingen startade. Först åt jag smaklös och lättsmält mat. Kalvsylta och rödbetor blev det minst en gång om dagen. Så uttömmande tråkigt! 

Sen kom jag på att jag skulle äta surströmming och det var så underbart gott med den sältan. Tror jag har ätit surströmming 1 gång i veckan sen dess.

Sen prövade jag Thaimat för första gången i Bollnäs där det finns en vagn utanför Åhléns. Jag lovar att jag njöt varenda tugga på den tallriken.

Sen gick det två dar så testade jag Thaivagnen utanför Albert och Herbert. Dom har också en Thaiaffär. Under tiden jag väntade på maten så hann jag titta på sortimentet och slogs av vad mycket såser, kryddor och buljong de använder sig av. Den måltiden var också himmelsk. 

Sen hittade jag en Thairestaurang i Alfta med gudomlig mat. Jag har varit där själv en gång och med Johan två gånger. Så underbart gott!

Var in på Thaibutiken och handlade ingredienser igår. Lagade min första måltid idag och det var enkelt och så smakrikt! Vilken grej alltså!

Inga kommentarer: