fredag 5 september 2014

Neutropen feber

Det kan mycket väl vara så att jag haft neutropen feber sista veckan. Sjuksköterskan har nu noggrant talat om för mig att jag ska söka sjukvård direkt feber uppstår så att man kan ta prover och eventuellt blododla. För vill det sig illa så kan en allvarlig blodförgiftning uppstå och då kan det gå fort. Denna gång gick dte bra. Anar att blodbilden har varit under isen sista veckan. Provtagning på vårdcentralen visade mycket låga neutrofila och vita i underkant. Detta föranledde provtagning innan cytostatikabehandlingen kunde starta och det är märkligt hur blodbilden kan repa sig någorlunda på 2 dygn. Dock visade provsvaret att vita var på 3 och det är egentligen för lågt för att få cytostatika. Förra gången krävde de 3,5. Men jag fick den åndå. Jag hoppas att dessa kommande tre veckor inte ska göra mig sämre än den här sista veckan för då måste jag nog lägga in mig. Det är visst så att för varje behandling så blir man sämre och sämre då gifterna i kroppen tar ut isn rätt. Det är trots allt cellgifter.

Inga kommentarer: