fredag 26 september 2014

Tack för sömn! Hoppas på kraft!

Testade Stesolid 5 mg (som jag normalt inte skulle tagit emot) vid 21 tiden och kände ingen trötthet efter 1-2 timmar. Intog Stesolid 5 mg nr:2 vid 23 tiden och gick i säng. Dröjde en kort stund och sen somnade jag av total utmattning.

Vaknat varannan timma hela natten och sprungit upp på toa men lagt mig direkt och med hjälp av min godhjärtade make som sagt viskat i mörkret "ligg still och sov" samt med hjälp av Stesoliden som jag tog på kvällen har jag kunnat somna om på 5 minuter igen. 

Jag har sovit gott i natt och känner mig utvilad och klar i huvudet. Jag är pigg. Inga tecken på feber men har en vag känsla av att kroppen är oerhört sliten, huden knastertorr, lederna hettar, magen värker och jag blir andfådd då jag rör mig. 

Sen har jag tagit Laxoberal mot förstoppning som är ett resultat av Aloxibehandling och Emend (mot illamående) igår, idag och är ordinerad att ta dagligen i minst en vecka till. Aloxi slår ut tarmmotoriken totalt. 

Intagit mina 16 tabletter Betapred nu på morgonen och avslutar den dosen ikväll. Sen får vi se vad som händer då stödet av cortison försvinner. 

Vill inte bli en zoombie, vill inte tappa förmågan att vara uppe, vill inte feber och ledsmärta. Hoppas jag ska kunna vara levande. 

2 kommentarer:

Kerstin sa...

I detta äventyret som vi slängts in i tvingas man till slut att lära sej att ta en dag i taget. Att njuta av en dag då man är pigg och klar i knoppen. Att inte ta ut morrondagens ev. bekymmer är en konst, vi slängs ju hit och dit, in och ut ur märkliga tillstånd. Njut av denna dag så gott det går, det är ännu en dag närmare den dag då vi tar makten över våra liv igen! ( jag är så himla snusförnuftig idag.. : ) )
Kram Kerstin

Kaka sa...

Jag behöver din snusförnuftighet Kerstin! För nu är jag inte klar i skallen, inte pigg och ledsmärtan har smugit sig in i märgen i kväll. Kramar tillbaka en stor en!