tisdag 23 september 2014

Inväntar nya provsvar på akuten

Fick åka hem från akuten på förmiddagen idag efter att infektionsläkare konsulterats. Värdena hade sjunkit ytterligare. Först skulle jag läggas in och få antibiotikadropp men infektion gav klartecken till hemgång med ny provtagning ikväll. Så länge jag slipper antibiotika är jag tacksam. Nu ligger jag här på akuten och har just lämnat prover för fjärde gången sen midnatt. Inväntar nya provsvar. Temp 38,3. PICC-line omlagda av akuten idag och nu har den åkt ut med 3,5 cm. Oklart om den är brukbar längre. Onkologen ska fatta beslut imorgon om 4:de cytostatikabehandlingen kan ges på torsdag. Dock kvarstår läkarbesök i Sundsvall på torsdag. Jag är helt slut på. Vill hem och önskar så att det vänder NU!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mina tankar finns hos dig älskade vän ❤

Kaka sa...

Oh fina Petra. Dina omsorger är guld värda!