torsdag 27 december 2007

En bilderbok av ögonblick och hängiven underbar frihet

Väntar länge innan jag vågar öppna dig.
Vet inte om mina ögon vågar se.

Vet inte om mitt hjärta kan känna.

Inser plötsligt. Jag är inte rädd längre.
Öppnar dig sakta.
Bild för bild.. mina läppar ler.

Minns plötsligt något som etsade sig fast för en tid sen ..
"Där jag kan känna smaken av ditt skratt, känna lukten på ditt hjärta, nudda vid din själ, röra vid din röst, vid dina ord, se din doft och känna färgen i dina ögon"
Precis så var det.

Jag kan äntligen se.
Den är vacker och full med hopp.

Jag inser att den är sann.
Det var ingen dröm.
Det var ingen lögn.
Jag som gått och trott det.

"Du fångar upp mig i ett kanske,
drar in mig i ett alltid, lockar mig med frihet, hängiven underbar frihet"

Inga kommentarer: