torsdag 13 december 2007

Förvirring kan te sig på olika sätt

Igår under en fotografering där vi skulle framhäva vårat arbete stilfullt, så sa en kollega.

- Men du är så ung fortfarande, både i sinne och utanpå.

- Va! jag? Jag är väl inte det, du är nästan lika gammal som mig, bara några år äldre.

Min kollega säger.

- Men nog vet du hur gammal jag är?

- Nej, säger jag förvirrat, jag tippar omkring 50.

Min kollega både ler och ser förtvivlad ut.

Sen säger hon.

- Kom du inte ihåg att du var på mitt 60 års kalas i år?

Oh gud hjälp! Ja vad gör man ???

Sen idag när jag skulle fika.

Går jag med invanda steg till automaten med mackan i handen, slår mig ner med chefen o mamma mu.

Vi pratar om allt möjligt bl.a. poliser... ( kryllar av dom just nu )

Sen säger min chef ( jag är brandskyddsombud )

- Ser du att jag tänt ett ljus idag?

Tittar mig omkring och ser ljuset,

bordet som dom dukat upp för personalen,

fullt med godsaker,

varm glögg,

en lucia så fin.

Passerade just bordet med ca 15 cm marginal för en liten stund sen.

Måste säga något så jag säger.

- Oj då, men vad snälla ni är.

Hämtar genast lite glögg och lussebulle.



Inga kommentarer: