lördag 1 december 2007

Snälla gårdskarlar klarar sig kaka utan

Vissa mornar är det inte ens lönt att gråta. Jag la pussel på väg till jobbet idag, kom fram 06:58, världsrekord! Alla var glada.
Nu är äntligen mitt arbetspass över, ska vara ledig hela 2,5 dygn. Tänkte sitta med benen på soffbordet, datorn i knät och bara blogga! Hm .. Kan alltid önska i alla fall, för här finns det att göra. Skulle behöva några gårdskarlar, snälla dessutom men inser man är sin egen dräng.

Nr 1. Skotta snö, och inte lite heller. Det är snökaos ute. Snön når till mina vader nu. (Tar ca 3 timmar o få gården ren)
Nr 2. Det är första advent .. Oh hjälp! Julsakerna är insnöade i boden..
Nr 3. Putsa fönster, i det här snöovädret? Byter det jobbet mot annat .. eller? Nej! jag putsar nog så jag är beredd.
Nr 4. Välbehövlig vila, 12 timmars sömn minst 2 nätter.
Nr 5. Jag ska hinna busa också.. Hm, ska på fest ikväll.. och inte vilken som helst.
Tyvärr säger jag adjö till alla måsten .. så nr 1-4 stryks.



Inga kommentarer: