fredag 21 december 2007

Nina gästbloggar inte i sin mammas blogg


Ord och bild.

Med hänvisning till rubriken så gästbloggar jag inte i min mors blogg i den mening att jag är hennes dotter - inte gäst!

Ord är mord, jag ska hugga dig i huvudet!

Tanken är som vackrast då den är nyfödd och naken. När hjärnan ej hunnit reflektera eller fundera. Då man ej hunnit dömma eller fördömma. Och inte heller hunnit tycka om.
Reflektioner gör dig lam. Instängd. Tankemönster skapas och utifrån det så får du ett tunnelseende.

Vem har sagt att du är ord? Det är väl orden som är dig?


Lägg ner köttmarknaden, sluta köpa perspektiv som en slags reapelare i reklamrutan på tradera!
Börja leva istället och focusera på att du har mer av livet att hämta än en halvsketen runk på krogtoaletten där du söp omkull förra veckan. Snicksnack, ticktack. Klockan går..
Är det kanske inte dags att vakna upp och ta ställning istället för att leva efter plagiarism som livsfilosofi? Eller att ständigt sträva efter att vara bättre än grannen, ha den renaste bilen, köpa den dyraste resan. Pirater! Det är väl ändå dags att vakna upp och ta ställning!




Mor är fantastisk! Hon dricker en öl som Fadervår givit henne till den smakrika tacopajen han bjöd på till middag. Jag fick en jag med. Hon fick även en nyp i stjärten, skrek och skrattade. Ska man tolka det som rent nöje eller missnöje? Det återstår att se i morgon om han lever.

Så mina damer och herrar: Ikväll har vi sammanträde under köksbordet!

Skål!

Inga kommentarer: