torsdag 20 december 2007

Jag är illamående och tänker kräkas


Det här är en underbar dag.
Vaknade på morgonen med söndergråtna ögon, minns precis orden, precis som några till gjorde.
Några hade inte ens sovit.
Några gjorde förhastade beslut idag.
Några kom närmare varandra idag.
Några skildes åt på oväntat sätt.
Några stannade kvar.
Sen kom jag till dig med gråtna ögon och du hade gråtna ögon.
Du förklarade vänligt allt och sen lämnade jag dig utan ett ord.
Sen kom jag hem.
För att inse mitt eget värde.
Orkade inte ens gråta.
Tre stora svåra händelser på en och samma dag som gör livet så enkelt.
Ett steg tillbaka.
Till det trygga, invanda, spännande, roliga liv jag haft.
Där det finns överraskningar men inte av detta slaget.
Det är väl till jul som alla ska gråta.
Men jag kan inte.
Får kräkas istället.
Den här dagen lämnar spår, ringar på vattnet.

Inga kommentarer: