lördag 22 december 2007

Denna jul blev bättre än jag föreställt mig

Bara för att det, ur min stereo, strömmar rock'n'roll.

Och ur mitt liv strömmar minnen av stolthet!
Du min sköna, du min kloka, du min bästa vän, och ni alla andra som förgyllt mitt 2007.

Dessutom ni sårade, svikna, upprymda, glada som i samförstånd förstått:
Att livet och känslor är inte lätt.

Så till slut Kaka/Älva är en metafor för en personiferad varelse som brinner i själen i en blogg som hon hittar enorm lust, hat, vemod, ljuv glädje och lycka.. att få uttrycka sig i. Det är hennes sätt att överleva en hård värld. Den vännen som gav henne verktyget, står hon kär. Det vet han. Tack tilll dig min vän. Skänker en tanke till din resa och dom svarta flätorna.
- "And i hope you meet .. "

I det verkliga livet är hon en arbetande tråkig varelse som alla andra. Men med ett inre som hon brinner för, det hon tror på.

Väl mött!

Inga kommentarer: