fredag 16 maj 2008

Att ljuga är fult, det borde Svenska kyrkan veta

Tänk att Svenska kyrkan är fenomenal att hålla varandra bakom ryggen. Istället för att vara ärlig och förtroendeingivande så spär man på eländet på det mest vidrigaste sättet. Att sitta och ljuga i kameran och under telefonsamtal inför hela svenska folket såsom Vännäs kyrkoherde gör i Uppdrag gransknings reportage om hur kistlocken krossas vid gravsättning får mig att må illa. Inte ens ett försök gör kyrkoherden för att visa på ånger eller botgöring, skylla på anhörig!! Men jag har ändå känslan av att alla visste att detta försiggick och att man blundade för det..

Människan krymper i mina ögon.

Jag skäms för att jag är därifrån. Jag är ledsen för att det är den kyrkogården. Där finns så mycket minnen. Jag har inte satt min fot på den kyrkogården sen vi jordfäste min bästa vän då jag var 23 år och han var 24 år. Det har gjort alldeles för ont och nu får man se den på tv. Jag är så upprörd att jag vet inte vad ..

Här kan du se reportaget som skakar stora delar av Sverige bl.a. Hälsingland (o tankarna går till mor), Östergötland, Västergötland, Stockholm, Skåne ..

Inga kommentarer: